תחזוקת פאנלים סולאריים

תחזוקת פאנלים סולאריים – רק עם חברה שמתמחה בניקיון בלחץ מים גבוה!

מערכת סולארית בבניין משותף או בבית פרטי כדאי לתחזק באופן מקצועי כדי להשיג תוצאות טובות, לשמור על הבטיחות ולחסוך בהוצאות. תחזוקת פאנלים סולאריים באופן הזה משפרת את היעילות שלהם ואת היכולת לקלוט את קרינת השמש על מנת להפיק אנרגיה.

לא מומלץ לעלות עצמאית על הגג ולנסות לשטוף את המערכת הסולארית עם צינור ודלי. קודם כל, המים בארץ בדרגת קשיות גבוהה ולכן צריך לסנן אותם כדי לא לגרום נזק. שנית, חייבים להשתמש בציוד ייעודי ולהיזהר משאריות כלור, אבנית ומלחים. חוץ מזה, דטרגנטים הקיימים בסבון ביתי לא מתאימים למערכות סולאריות.

 

תחזוקה של מערכות סולאריים מקצועית
תחזוקה כולל ניקוי בלחץ מים מחיר הכי זול
שירות ללקוחות פרטיים ובעלי עסק
שימוש בציוד מתקדם
שירות בפריסה ארצית רחבה

לפרטים והצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-352-5201

תחזוקת פאנלים סולאריים

מה החשיבות של אחזקת פאנלים סולאריים?

פאנל סולארי עשוי גבישי סיליקון. בשביל שהפאנל יצליח לנצל את אור השמש כמקור ליצירת אנרגיה מתחדשת, הוא חייב להיות נקי. ניקיון פעמיים בשבוע ואחזקה 4-6 פעמים בשנה משפרים את היכולת של הפאנל לקלוט את אנרגיית השמש ולייצר חשמל בזרם ישר. אם הפאנל לא נקי ולא מתוחזק, יעילות המרת זרם החילופין תרד ולא ניתן יהיה להפיק תפוקת חשמל מקסימאלית מהמערכת הסולארית.

אחזקה לא מקצועית גם עלולה לבטל את תקופת אחריות היצרן. האחזקה של פאנלים סולאריים חשובה כי הם נמצאים על גגות או מתקנים חיצוניים, ולכן חשופים לנזקים. היא חייבת להתבצע על ידי צוות מיומן ולפי התקנות.

אם לא מבצעים אחזקה, התא הפוטואלקטרי שנמצא בתוך הפאנל מפסיק להיות חשוף לשמש ומעמיס על התאים הסמוכים אליו. זה גורם לתאים להתנגד למעבר זרם, מאיץ את הבלאי ויוצר "נקודות חמות" ואזורים שמתחממים יותר מדי ובסוף גם מפסיקים לגמרי לתפקד.

 

תחזוקת מערכת סולארית כולל שטיפה בלחץ מים – לפני ואחרי

תחזוקת מערכת סולארית

 

תחזוקת מערכות סולאריות לפי החוק ועם תוצאות

מערכת סולארית נמצאת על הגג וכדי להתקין ולתחזק אותה צריך להחזיק ברישיון לעבודה בגובה. מבחינת תחזוקה ושירות למערכות סולאריות פעם בשנה, כל מי שעובד על הגג צריך להיות מוסמך ולהשתמש באמצעי בטיחות.

תחזוקה שנתית כוללת גיזום עצים והזזת ציוד שיוצר צל על הפאנלים. כמו כן, עוד פעולות תחזוקה מומלצות כוללות סילוק גורמים מסוכנים, חיזוק עמודים שלא מחוברים כראוי, פינוי רעפים שבורים והתקנת מערכת הגנה מברקים.

 

תחזוקת מערכת סולארית בבניין משותף

 

שלבי תחזוקה ומה היא כוללת מבחינת ניקיון

הניקיון בלחץ מים גבוה הוא החלק הכי חשוב של התחזוקה. המיקום של הפאנלים גורם להם להתלכלך מהר מאבק, חול וחלקיקי זיהום אוויר, אך ניקיון יסודי בלחץ מים גבוה מחזיר אותם ליעילות אופטימאלית. הנה למשל השלבים שצריך להקפיד עליהם על מנת לבצע ניקיון אפקטיבי:

1. שוטפים עם מים מטופלים ללא אבנית

2. משפשפים עם מברשת תקנית ועדינה שלא פוגעת בשכבת הציפוי שעל הפאנלים

3. מתיזים זרם מים חזק ונטול מלחים ומינרלים להסרת לכלוך קשה, פיח ומשקעי אבנית

4. מנקים את עמדת הממירים ומוודאים שאין אבק ולשלשת ציפורים בפתחי האוורור

5. רוחצים את ארונות החשמל הקשורים למערכת הסולארית ואחראיים על המרת זרם החילופין

את הניקיון כדאי לבצע בלחץ מים גבוה אך מדויק: לחץ גבוה מדי יפגע באטימות של הפאנל ויגרום לחדירת מים, בעוד לחץ נמוך לא יסיר את הלכלוך.

השימוש בלחץ מים מדויק מאפשר להסיר את כל סוגי הלכלוך מהפאנלים. לחץ מים מדויק מאפשר לנקות צואת יונים, אבק, פיח, חלודה ובוץ ולכן הוא קריטי לתחזוקה נכונה של כל סוגי הפאנלים הסולאריים. בנוסף, הוא יעיל כי אין צורך לשכב על הפאנלים ולסכן אותם ובכל מקרה אפשר להיעזר בדיזה או בידית טלסקופית כדי להגיע לכל פינות הפאנל.

 

כמה עולה לתחזק פאנלים סולאריים דרך חברת נקי בלחץ?

עלות התחזוקה מושפעת מהמיקום של הפאנלים, מהנגישות, מגודל השטח שהם מכסים ומסוג הלכלוך שאיתו מתמודדים. המחיר של ניקוי מערכת סולארית מתחיל ב-350 ש"ח, אך יש לקחת בחשבון תוספות בגין עבודה בגובה או ניקוי של הגג עליו המערכת מותקנת.

הנה למשל המחירים שאותם נהוג לגבות בתחום המערכות הסולאריות על סוגים שונים של שירותי אחזקה וניקיון:

סוג השירות  מחיר ממוצע
שטיפה של כל הפאנלים בלחץ מים גבוה, כולל עמדת הממירים וארונות החשמל 5-25 ש"ח למ"ר
ניקיון של מערכת סולארית עם גג רעפים בבית פרטי 20-45 ש"ח למ"ר
ניקיון של גג מסחרי ופאנלים סולאריים כולל הסרת חלודה, פיח ולשלשת ציפורים 15-45 ש"ח למ"ר

 

צרו איתנו קשר

חדש באתר

המלצות

חיים דאהן
חיים דאהן
קרא עוד
חיפשתי המון זמן חברה אמינה בתחום של ניקוי בלחץ גבוה והגעתי לנקי בלחץ מגוגל, חברה אמינה ומקצועית!
שמעון פרץ
שמעון פרץ
קרא עוד
מי היה מאמין שאפשר למצוא מישהו אמין בתחום הזה!? פשוט מדהימים, יחס אנושי ועבודה מקצועית מאוד
הקודם
הבא
Call Now Button דילוג לתוכן