ניקוי פאנלים סולאריים

ניקוי פאנלים סולאריים (קולטים) – כדי לנצל אותן כהלכה לאורך זמן

אילו חלקים במערכת הסולארית זקוקים לניקוי, כיצד מתבצע הניקוי שלהם, למי כדאי לפנות כדי להזמין ניקוי של חלקי המערכות הסולאריות וגם כמה עולה השירות? תשובות לשאלות אלו ונוספות כאן, לפניכם.

 

ניקוי מקצועי לפאנלים סולאריים
ניקוי מערכת סולארית גדולה או קטנה מחיר מ-350 ₪
מנקים מערכת סולארית בבניין משותף או בבית פרטי
שימוש בציוד מתקדם וניקוי בלחץ מים גבוה
שירות בפריסה ארצית רחבה

לפרטים והצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-352-5201

ניקוי מערכות סולאריות

מי יכול לבצע ניקוי של מערכות סולאריות?

הפאנלים הסולאריים הפכו לנפוצות מאד בשנים האחרונות ואפשר למצוא אותן הן על גגות בתים פרטיים והן על מבנים תעשייתיים ובתי עסק בכל מיני תחומים. ניקוי מערכות סולאריות הוא שירות פופולארי גם כן, ובייחוד בשל השימוש ההולך וגובר בהן, ואותו יכולים לעשות רק המומחים – חברות המציעות שירותי ניקוי מערכת סולארית לחימום מים בבית משותף או בבית פרטי באופן יסודי ויעיל.

אלו יכולות להיות מערכות סולאריות גדולות ומורכבות יותר המשרתות מספר רב של צרכנים, אלו יכולות להיות מערכות סולאריות קטנות למספר מצומצם של משתמשים. אלו יכולות להיות מערכות שנמצאות על גגות בטון, גגות רעפים ועוד, כך שהסוגים הם רבים והם משפיעים על אופי הניקיון המתאים. נקי בלחץ מעמידה לרשותכם צוותים מקצועיים ומנוסים, שיגיעו אליכם ישירות כדי לנקות את המערכת הסולארית שלכם על שלל חלקיה, וזאת לצד תחזוקה שוטפת כדי לשמור עליה לאורך זמן, למנוע תקלות וגם בלאי.

 

ניקוי קולטים סולאריים בגג של בית פרטי

ניקוי פאנלים סולאריים

 

באילו מקרים נדרש ניקוי מערכת סולארית שלנו?

המערכות הסולאריות כוללות מספר אלמנטים, שיחדיו מאפשרים למערכת כולה לייצר חשמל לטובת חימום המים, שאותם אנו צורכים, ושאר המוצרים בבית או בתוך המבנה, הזקוקים לחשמל. אחד הרכיבים החשובים בכל מערכת סולארית הם הפאנלים הסולאריים, שהם אלה המבטיחים תפוקה גבוהה של חשמל. יש כמה סיבות המצדיקות פנייה לחברה המציעה שירותי ניקוי מערכת סולארית:

√ כאשר הפאנלים הסולאריים מכוסים בלשלשת ציפורים.

√ כאשר הצטברו עליהם עלים.

√ במקרים בהם אבק מכסה חלק משטח הפאנלים או את כולו.

 

 

במקרים של הצטברות לכלוך, ומכל סוג, לא יכולים אותם הפאנלים לקלוט כהלכה את קרני השמש החזקות ולייצר חשמל. הלכלוך הזה חוסם את קרינת השמש ולא מאפשר למערכת הסולארית לעבוד בצורה תקינה. מעבר לכך, חסימה שאיננה אחידה ומלאה של קרני השמש יכולה לגרום גם לנזק הפיך הפאנלים הסולאריים עצמם ולפגוע בתפקודם. במקום תפוקה של 100 אחוז, הם יכולים להגיע לתפוקה של 30 אחוזים, ולעיתים פחות מכך. מסיבה זו, ניקוי מערכת סולארית למזגן או לכל אלמנט אחר הוא קריטי במיוחד ובכל פעם שמזהים לכלוך, שאריות של אבק או כל גורם אחר, שמפריע לפאנלים, יש לדאוג להזמין חברה המציעה שירותי ניקוי מערכת סולארית לבית פרטי או לבית משותף.

 

ניקוי לוחות סולאריים מאבק

ניקוי לוחות סולאריים לפני ואחרי

 

כיצד מנקים פאנלים סולאריים?

ניקוי מערכות סולאריות ביתיות או אחרות מותאם לסוג ואופי המערכת הסולארית כולה, כמו גם הגודל שלה. הפאנלים הסולאריים הם אלה שזוכים לעיקר הניקוי והתחזוקה, והם מורכבים מכמה חומרים לרוב: מאלומיניום, זכוכית וגם סיליקון. השיטה הנכונה והיעילה ביותר לניקוי המערכת הסולארית היא באמצעות זרם מים חזק, נטול מלחים ומינרלים, העשויים להזיק לחלקיה השונים. לא נעשה גם שימוש בחומרים כימיים, שגם הם יכולים להזיק, ויש דגש רב מאד על הגעה לכל הנקודות הגלויות והנסתרות כדי להבטיח ניקוי יסודי ויעיל מאד.

 

ניקוי מערכת סולארית קטנה או גדולה נעשה לרוב באמצעות לחץ מים גבוה המצמצם משמעותית את הפגיעה במערכת ומבטיח דיוק רב. אפשר לכוון את סוג הלחץ, תוך התייחסות למערכת הסולארית עצמה ולחלקים שבה וכך להשיג ניקיון יסודי. בנוסף, משתמשים בפייה מיוחדת, המותאמת גם היא לעוצמת הלחץ, פייה העוזרת לכוון את זרימת המים, ובייחוד כאשר נמצאים במרחק מסוים מהמערכת הסולארית ולא ניתן להתקרב לגמרי לכל חלקיה. מדובר בעבודה הנעשית בגובה (בשל מיקומה של המערכת הסולארית על הגג), עבודה המצריכה ידע, ניסיון, מקצועיות ברמה גבוהה וגם הקפדה על בטיחות תוך כדי פעולת הניקיון עצמה. יש לשמור, בזמן הניקיון, על כל כללי וגם תקני הבטיחות ולהיעזר באביזרי הבטיחות הנדרשים לעבודה בגובה.

 

ציוד לניקוי מערכות סולאריות

ציוד לניקוי מערכות סולאריות

 

איך לנקות פאנל סולארי בצורה יסודית?

הטעות הנפוצה גורסת שמספיק לנקות את הגגות הסולאריים בלחץ מים גבוה ורק להסיר את הלכלוך. אבל בגלל החשיבות של הניקיון ואם כבר עולים לגג, יש עוד כמה פעולות שמתבצעות כחלק מהשירות:

סוג הניקיון או השירות האופן שבו מבצעים אותו
ניקיון לעמדת ממירים רוב הממירים בגגות סולאריים נמצאים בתוך כלוב, כדי למנוע כניסת מזיקים. לאחר ניקיון יסודי שלהם בלחץ מים גבוה, מוודאים שפתחי האוורור נקיים מאבק ולשלשת ציפורים כדי שלא יצטבר אבק שיגרום נזקים בלתי הפיכים לכל הגג
תיאום ובקרה מתעדים באופן פרטני את תהליך השטיפה, כולל תמונות לפני ואחרי ואפילו דוח על כמות המים שנצרכה במהלך העבודה. כך שומרים על אמינות מול הלקוח ומגבירים את השקיפות

 

ניקוי פאנלים סולאריים במפעל

 

מה קורה לפאנלים הסולאריים אם לא מנקים אותם?

הפאנלים הסולאריים עשויים עם הזמן לצבור אבק וגם לכלוך. אותו לכלוך מצטבר על חלקם החיצוני של הפאנלים ולעיתים גם על חלקים אחרים, השייכים למערכת הסולארית כולה. הלכלוך הזה עשוי לפגוע בציפוי החיצוני של הפאנלים, אך לא רק. הפאנלים הסולאריים מורכבים מתאים פוטואלקטריים. כאשר התאים הללו מכוסים בלכלוך או בכל גורם מפריע אחר, הם אינם חשופים לשמש ולכן לא יכולים לייצר את האנרגיה, המומרת בהמשך לחשמל. כיסוי שכזה משפיע על המערכת הסולארית כולה, שכן אותם תאים שמכוסים בלכלוך לא עובדים, ולכן גורמים לעומס על התאים הסמוכים להם. עומס שכזה גורם לתאים להתנגד, מה שמוביל לבלאי מהיר יותר. בסופו של דבר נוצרים אזורים שמתחממים הרבה יותר מאחרים ועם הזמן מפסיקים לעבוד. כאשר אזורים מסוימים הפאנלים אינם עובדים, נגרם הפסד כלכלי גדול מאד והמערכת הסולארית כולה הופכת לפחות יעילה.

 

ניקוי לוחות סולאריים בבניין

 

ניקוי לוחות סולאריים באזורים בעלי זיהום אוויר גבוה

תדירות שטיפה גבוהה של הלוחות הסולאריים והפאנלים נדרשת באזורים בעלי זיהום אוויר גבוה. בסקטור החקלאי, זה כולל לדוגמא פאנלים סולאריים שממוקמים על גגות של רפתות. בסקטור התעשייתי, מדובר על פאנלים שמותקנים כיום בהרבה מאוד אזורי תעשייה כבדה וגם במרכזי ערים או ייצור ובקרבה למפעלי בטון.

מבחינת לקוחות פרטיים, ניקיון של הלוחות הסולאריים מתבצע בלחץ מים גבוה כדי להשיג תוצאות מעולות גם באזורים בעלי זיהום אוויר גבוה. אם מבצעים את העבודה נכון, גם בית פרטי או משותף באזור כזה לא אמור להיפגע מהקרבה אל מרכזי התעשייה והמסחר.

 

ניקוי קולטים סולאריים על גג בית פרטי

 

ניקוי מערכות סולאריות מחיר מומלץ

אם אתם מתעניינים בהזמנת שירותי ניקוי המערכת הסולארית שלכם, המחיר יהיה וודאי פרמטר שחשוב לכם לבחון לפני הזמנת החברה המציעה את השירות. ואכן, המחיר הוא פרמטר מרכזי בשל טווח מחירים רחב, המושפע רבות מגודל המערכת הסולארית עצמה וגם ממידת מורכבות ההגעה והגישה אליה. באופן כללי, מדובר בעלות שמתחילה ב-350 ₪, כאשר יש לקחת בחשבון, במקרים כאלה, תוספות הקשורות לעבודה בגובה וכן צורך בהזמנת שירותים נוספים כמו למשל ניקוי גג רעפים עליו מותקנת המערכת. בכל מקרה, מומלץ ליצור קשר מראש ולבדוק את העלויות בהתאם למערכת הסולארית הקיימת.

 

שטיפת פאנלים סולאריים

 

ניקוי ותחזוקת מערכות סולאריות באופן שוטף – מה זה כולל?

ניקוי ותחזוקה של מערכות סולאריות באופן שוטף מבטיח תפוקה טובה של המערכת עצמה וניצולה המרבי. תחזוקה נכונה ושוטפת מונעת בלאי של המערכת ועוזרת לנו לנצל אותה לאורך כל השנה. הניקוי, כמו גם התחזוקה השוטפת, כוללים מספר פעולות, שהן אלו השומרות על המערכת ומונעות את הבלאי המהיר מדי וגם הצטברות של לכלוכים:

1. ניקוי המערכת בין 4 ל-6 פעמים בכל שנה (במהלך חודשי הקיץ), או פחות כשזו מערכת סולארית קטנה, כאשר מספר שטיפות המערכת הסולארית נקבע בהתאם לכמות הלכלוך, בהתאם לתנאי הסביבה וגם בהתאם לזווית הפאנלים.

2. ניקוי ארונות החשמל, הקשורים למערכת הסולארית וגם מאווררי ממירי החשמל – לפחות אחת לשנה.

3. חיזוק הכבלים של המערכת (כבלים העשויים מאלומיניום) בין פעם לפעמיים בכל שנה וכן הקונסטרוקציה כולה.

4. טיפול מנע מפני מזיקים הנוהגים להגיע לאזור המערכת הסולארית ולפגוע בתשתית שלה.

5. אחת ל-6 שנים – בדיקה של בודק חשמל, גורם מוסמך לבחון את פעילות המערכת ותקינותה.

6. החלפת חלפים בהתאם לצורך, בין אם אלה פאנלים, מפסקים, ממיר ועוד. כל זאת, לאחר ביצוע בדיקה והתייחסות לבלאי ותקלות קיימות (אם יש כאלו).

 

 

מדוע הקפדה על ניקוי פאנלים סולאריים היא הכרחית?

היבט תחזוקת המערכות הסולאריות הוא היבט חשוב ומרכזי מאד במהלך השימוש, וכך גם הקפדה על הזמנת שירותי ניקיון מקצועיים. כדי לשמור על המערכת הסולארית שעל הגג בצורה אופטימאלית וכדי שהיא תוכל לייצר את החשמל ללא הפרעות או הפסקות לא רצויות, יש להתייחס לעניין התחזוקה והניקיון ברצינות. אילו פעולות ונושאים כלולים בכך? הנה:

הפעולה שיש לבצע מהי מטרתה
בדיקות תקופתיות לבחינת תקינות המערכת וזיהוי תקלות. פעולה זו מאפשרת למערכת לנצל כהלכה את קרני השמש החזקות לצורך ייצור חשמל.
בדיקות תקופתיות של רכיבי המערכת השונים, כמו ממירים, מצברים, מונים ועוד. כדי לאתר תקלות או בעיות שונות בחלקים אלה ולהחליף אותם במידת הצורך.
חיזוק החיבורים השונים שבמערכת. כדי להבטיח התנהלות תקינה ובטוחה לאורך כל השנה.

 

שטיפת מערכות סולאריות כהשקעה משתלמת

היבט אחר שכדאי לחשוב עליו מבחינת תחזוקה של כל סוגי הגגות הסולריים – בין אם מדובר על בית פרטי, משותף או דו משפחתי – הוא עניין החזר ההשקעה. מצד אחד, הניקיון בלחץ מים גבוה הוא חלק בלתי נפרד מהתחזוקה. מצד שני, מערכת שלא נשטפת מייצרת כ-20%-30% פחות הכנסה. לכן הדרך הנכונה להסתכל על שטיפת מערכות סולאריות היא כהשקעה ולא כהוצאה רגילה.

במילים אחרות, שטיפה של המערכת היא תנאי להגיע לפוטנציאל הייצור המקסימלי ולמנוע הפסד כספי. זה רלוונטי בכל מקום שבו יש גגות סולאריים ובפריסה ארצית רחבה מאוד.

 

 

ניקוי גגות סולאריים בבית דו משפחתי

סוג הגג והנגישות ישפיעו על המחיר, אבל צריך לבדוק באיזה בית מדובר. בית דו משפחתי למשל הוא מבנה אחד שמחולק לשניים, ולכן הוא יכול להימכר לשתי משפחות נפרדות לחלוטין. כיום, יש המון שמנצלים את האפשרות להתקין מערכות סולאריות משותפות גם ללא קשר משפחתי.

במקרים כאלה, צריך להשיג הסכמה גם לגבי ניקיון של הגגות הסולאריים ולהחליט מי משלם על השירות. לרוב, מומלץ לחלוק את העלות בין המשפחות ולוודא שהניקיון מתבצע בלחץ מים ובצורה מקצועית.

 

 

מה עלות ניקוי פאנלים סולארים לבית דו משפחתי?

הפרמטרים המשפיעים על מחיר הניקיון של פאנלים המותקנים על בית דו משפחתי דומים לאלו שמשפיעים על המחיר של ניקיון פאנלים בבית פרטי או בבניין מגורים. עם זאת, יש לבדוק כיצד בדיוק בנוי הבית – האם גב אל גב והאם עם שתי כניסות וגינות נפרדות. במידה ואכן זה המצב, יש לדאוג מראש לנושא של נגישות ולתאם שירות עם מערכת ניקוי פאנלים סולאריים שתאפשר להגיע גם אל הפינות והאזורים המרוחקים.

היתרון של מערכת ניקוי בלחץ מים גבוה הוא שניתן לטפל בכל הגג, גם אם הגישה היא רק אל צד אחד של בית דו משפחתי. הדיזות שמתיזות את המים מגיעות יחסית רחוק והתועלת שלהם שומרת על המשטח חוסכת במים לכל הדיירים ולא מערכת חומרים כימיים או חומצות שעלולות לפגוע בציוד שיש על אחד הגגות.

 

 

מי מהדיירים בבית דו משפחתי צריך לשלם על ניקוי קולטים סולאריים?

פאנלים סולאריים שמותקנים על אותו גג של בית דו משפחתי עלולים לסבול משטח מוזנח שלא זוכה לתשומת לב מהדיירים. אם מתכננים את הניקיון של הגגות הסולאריים ביחד, קל לתאם שירות שיהיה מקובל על שתי המשפחות וליהנות מהיתרונות של לחץ מים גבוה להחזרת הפאנלים לתקינות מלאה.

אבל אם רק אחד מהדיירים רוצה לנקות את הפאנלים בצד שלו, יכול להיות שיהיו ויכוחים בשאלה מי אמור לשלם על הפרויקט. בכל מקרה, בגלל של 500 מ"ר המחיר יהיה כ-3,000 ש"ח כל עוד אין צורך בהתמודדות עם אתגרים מיוחדים מבחינת הנגישות והגובה.

 

שטיפת פאנלים סולאריים – למה לא לבד?

שוקלים לשטוף את הפאנלים הסולריים בעצמכם? זה אמנם אפשרי, אך לא מומלץ מכמה סיבות:

עבודה בגובה: ניקוי סולריים מתבצע בגובה. אם הגג שלכם תלול או עם גישה מוגבלת, עדיף לפנות לאנשי מקצוע ולא להסתכן בפציעה קשה ואף חמור מכך.

סכנת התחשמלות: הלוחות הסולריים מחוברים למערכת חשמלית, בעוד שגג הבית חשוף לגשמים ורטיבות. שטיפת מערכת סולארית צריכה להיעשות אך ורק כשהלוחות כבויים, ולמען ביטחונכם האישי רצוי להשאיר את העבודה לאנשי המקצוע.

טכניקת ניקיון שגויה עלולה לפגוע בפאנלים: הלוחות הסולריים רגישים ועלולים להתקלקל בניקוי לא נכון. חשוב להימנע משימוש במים קרים או חמים מדי, שעלולים לסדוק את הלוחות. מאותה סיבה חשוב להימנע משימוש בכימיקלים או במים בלחץ גבוה מדי.

למה להזמין חברה לניקוי פאנלים סולאריים

חשוב לבצע ניקוי פאנלים סולאריים יסודי אחת לכמה זמן, על-ידי חברת ניקיון מקצועית. זה חשוב מכמה סיבות:

חיסכון בכסף: הצטברות אבק על הפאנלים פוגעת ביעילותם, ומורידה את ייצור החשמל בלא פחות מ-20-30%. אז נכון, ניקוי מקצועי של פאנלים סולאריים כרוך בהוצאה כספית מסוימת, אבל בטווח הרחוק אתם רק חוסכים.

שמירה על אחריות היצרן: בהנחה שיש לכם אחריות בתוקף על הפאנלים הסולאריים, כדאי שתדעו שהיצרנים מספקים אחריות רק על לוחות סולאריים שמורים ונקיים.

שמירה על הלוחות עצמם: הצטברות אבק על הפנלים גורמת לבלאי והרס מהיר, בעוד שניקוי תדיר מעלה את הסיכוי שהלוחות יעבדו כשורה במשך שנים רבות.

 

הגיע הזמן לנקות את המערכת הסולארית שלכם? אנחנו כבר בדרך!

יש לכם מערכת סולארית על הגג וחשוב לכם לשמור עליה לאורך זמן? אנחנו נשמח להגיע אליכם, לבדוק את המערכת הסולארית שברשותכם ובהתאם להציע את פתרון הניקוי האידיאלי עבורה. אנו נעזרים בלחץ מים לביצוע ניקיון יסודי וממוקד, וכך גם שומרים על חלקי המערכת מפגיעה ונזק. במקביל, נשמח להעמיד לרשותכם גם צוות מקצועי שידאג לתחזוקת המערכת הסולארית שלכם באופן שוטף, כדי למנוע תקלות לא רצויות וגם בלאי מהיר מדי.

 

לפרטים על תחזוקת פאנלים סולאריים לחצו כאן

 

שאלות ותשובות שכדאי לדעת

icon

כן. עובדים בפריסה ארצית ניתן להזמין שירות גם מהיום להיום

icon

עדיף להזמין מספר ימים מראש תלוי כמובן בגודל העבודה, אם זה משהו קטן אפשר גם מהיום להיום.

icon

כדי לשמור על תקינות הפאנלים ועל היעילות שלהם לאורך זמן רצוי לעשות ניקוי לפחות פעמיים בשנה, הוכח שניקוי הפאנלים חוסך כסף בסופו של דבר.

icon

הניקוי מתבצע באמצעות מכשור מתקדם וייחודי, ללא כימיקלים, ללא הרס לפאנלים בהתחייבות.

צרו איתנו קשר

חדש באתר

המלצות

חיים דאהן
חיים דאהן
קרא עוד
חיפשתי המון זמן חברה אמינה בתחום של ניקוי בלחץ גבוה והגעתי לנקי בלחץ מגוגל, חברה אמינה ומקצועית!
שמעון פרץ
שמעון פרץ
קרא עוד
מי היה מאמין שאפשר למצוא מישהו אמין בתחום הזה!? פשוט מדהימים, יחס אנושי ועבודה מקצועית מאוד
הקודם
הבא
Call Now Button דילוג לתוכן